فکرانه

سایت همکاری در فروش، سریعترین راه کسب درآمد اینترنتی، فروش با پورسانت بالا
دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) یا همکاری در فروش، یک مدل کسب‌وکار آنلاین است که در آن فروشنده (تاجر) محصولات را بدون نگهداری موجودی کالا به فروش می‌رساند.



همکاری در فروش یا دراپ شیپینگ به چه معنیه؟
دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) یک مدل کسب‌وکار آنلاین است که در آن فروشنده (تاجر) محصولات را بدون نگهداری موجودی کالا به فروش می‌رساند. در این مدل، هنگامی که مشتری یک محصول را از فروشگاه آنلاین شما خریداری می‌کند، شما سفارش را به تأمین‌کننده (عموماً یک عمده‌فروش یا تولیدکننده) ارسال می‌کنید و آن تأمین‌کننده مستقیماً محصول را به مشتری ارسال می‌کند. به عبارت دیگر، شما به عنوان یک واسطه عمل می‌کنید.

ویژگی‌های کسب و کار دراپ شیپینگ چیه؟

1. عدم نیاز به موجودی: شما نیازی به خرید و نگهداری موجودی کالا ندارید، که این موضوع هزینه‌های اولیه را کاهش می‌دهد. در حقیقت شما کسب کارتون رو بدون سرمایه اولیه و بدون هزینه آغاز می کنید. 
در واقع شما بدون نیاز به انبار، دفتر کار و یا فروشگاه فیزیکی و فقط با داشتن یک گوشی یا کامپیوتر کسب و کارتون رو پیش می برید.

2. مدیریت آسان: یکی از مهم ترین سختی های کار فروش مدیریت کالا و موجودی است. علاوه بر این یکی دیگر از معضلات نیاز به بسته بندی و ارسال بسته های پستی است که اگر تعداد اون کم هم باشه معمولا بسیار هزینه بر است و به صرفه نیست. 
در روش دراپ شیپینگ یا همکاری در فروش با توجه به اینکه تأمین‌کننده مدیریت موجودی و ارسال کالا را بر عهده دارد، شما می‌توانید بیشتر بر روی بازاریابی و جذب مشتری تمرکز کنید.

3. تنوع محصولات: شما می‌توانید از میان محصولات مختلف انتخاب کنید و به راحتی آن‌ها را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. در حقیقت عدم نیاز به انبارداری محصولات به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به انبارداری و محدودیت تعداد و تنوع کالا روی محصولات مختلف کار کنید.


4. کاهش ریسک مالی: از آنجا که شما فقط زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که مشتری خرید کرده باشد، ریسک مالی کمتری نسبت به مدل‌های سنتی کسب‌وکار دارید. شما به دیل عدم انبارداری می توانید هر زمان کار خود را آغاز کرده و هر زمان که خواستید حتی محصولات خود را تغییر دهید. شما می توانید بدون انبارداری توانایی خود را روی فروش محصولات مختلف تست کنید و به مرور و با کسب تجربه به کسب و کار خود شتاب دهید.

در اینجا چند پلتفورم بین المللی محبوب برای فروش آنلاین به روش دراپ شیپینگ معرفی می‌شود:

1. Shopify: یکی از محبوب‌ترین پلتفورم‌های تجارت الکترونیک است که امکانات زیادی برای دراپ شیپینگ ارائه می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Oberlo، می‌توانید به راحتی محصولات را از تأمین‌کنندگان مختلف اضافه کنید.

2. WooCommerce: این افزونه برای وردپرس است و به شما امکان می‌دهد یک فروشگاه آنلاین بسازید. با استفاده از افزونه‌هایی مانند AliDropship یا Spocket، می‌توانید محصولات را به راحتی به فروشگاه خود اضافه کنید.

3. BigCommerce: این پلتفورم نیز امکانات متنوعی برای دراپ شیپینگ دارد و می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، محصولات را مدیریت کنید.

4. Etsy: اگر به دنبال فروش محصولات دست‌ساز یا منحصر به فرد هستید، Etsy گزینه خوبی است. برخی از فروشندگان در این پلتفورم نیز از مدل دراپ شیپینگ استفاده می‌کنند.

5. Amazon: شما می‌توانید با استفاده از برنامه Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) یا به صورت مستقیم با تأمین‌کنندگان همکاری کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.

6. eBay: این پلتفورم نیز امکان فروش به روش دراپ شیپینگ را فراهم می‌کند، اما باید قوانین و سیاست‌های مربوط به آن را رعایت کنید.

7. Facebook Marketplace و Instagram Shopping: این پلتفورم‌ها به شما اجازه می‌دهند تا محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان بفروشید و می‌توانید از دراپ شیپینگ استفاده کنید.

8. Print on Demand: اگر به دنبال فروش محصولات چاپی مانند تی‌شرت، لیوان و غیره هستید، پلتفورم‌هایی مانند Printful و Teespring گزینه‌های خوبی برای دراپ شیپینگ هستند.

با انتخاب هر یک از این پلتفورم‌ها، مهم است که تحقیق کنید و تأمین‌کنندگان معتبر و قابل اعتمادی را پیدا کنید تا تجربه خرید خوبی برای مشتریان خود فراهم کنید.

در ایران نیز چندین پلتفورم و بازار آنلاین وجود دارد که امکان فروش به روش دراپ شیپینگ را فراهم می‌کنند. در ادامه به برخی از این پلتفورم‌ها اشاره می‌کنم:

1. دیجی‌کالا: یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایران است که به فروشندگان این امکان را می‌دهد که محصولات خود را در این پلتفورم لیست کنند. اگرچه دیجی‌کالا به‌طور مستقیم مدل دراپ شیپینگ را ارائه نمی‌دهد، اما فروشندگان می‌توانند از طریق بازار دیجی‌کالا محصولات خود را بفروشند.

2. پلتفورم‌های فروشگاهی مانند "زودفود" و "اسنپ مارکت": این پلتفورم‌ها بیشتر برای فروش مواد غذایی و محصولات روزمره طراحی شده‌اند و برخی از آن‌ها امکاناتی برای تأمین محصولات از تأمین‌کنندگان دارند.

3. بامیلو: این پلتفورم نیز مشابه دیجی‌کالا است و به فروشندگان اجازه می‌دهد محصولات خود را در آن لیست کنند. با توجه به سیاست‌های بامیلو، برخی از فروشندگان می‌توانند از مدل دراپ شیپینگ استفاده کنند.

4. شاپرک: این پلتفورم به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند تا محصولات خود را به صورت دراپ شیپینگ مدیریت کنند و با تأمین‌کنندگان مختلف همکاری کنند.

5. مدیافایر: یک پلتفورم برای فروش آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تا محصولات خود را به صورت دراپ شیپینگ بفروشید.

6. نیازمندی‌های آنلاین مانند "شیپور" و "دیوار": این پلتفورم‌ها بیشتر برای خرید و فروش کالاهای دست‌دوم و جدید استفاده می‌شوند و برخی از کاربران از آن‌ها برای فروش 

محصولات به روش دراپ شیپینگ استفاده می‌کنند.

7. فکرانه: سایت فکرانه با 15 سال سابقه پخش و تولید اسباب بازی، مجموعه ای از  700 کالای خوش فروش تحریر و اسباب بازی را در اختیارهمکاران دراپ شیپینگ یا همکاری در فروش قرار می دهد.


کلمات کلیدی : دراپ شیپینگ,همکاری در فروش,سایت همکاری در فروش,همکاری در فروش با پورسانت بالا
نویسنده :
تاریخ انتشار : 1403/09/06
فایل های پیوست